czwartek, 5 kwietnia 2012

Gotowanie, i makaron w sosie swym,

Nie ma bardziej szczerej miłości niż miłość do jedzenia.
George Bernard Shaw

Tak! 
Gotowanie jest fantastyczne! - i pomyśleć , że kiedyś omijałam kuchnię dość szerokim łukiem.. :) 
   A więc ostatnimi czasy, lubuję się w gotowaniu - stąd też moje kulinarne posty. Niestety w większości przepisy nie są mojego autorstwa - wynajduje je z różnych miejsc : książek kulinarnych , internetu , czy babcinych zeszycików.. :) Jednak wkładam w gotowanie całą swą energię i mam nadzieję , że Wam to "smakuje". 

  Pozostając w temacie dodaję przepis na Nasz dzisiejszy obiadek - ponieważ mój przyszły mąż zażyczył sobie, żebym gotowała rzeczy zdrowsze, dziś na obiad zaserwowałam mu prosty i szybki makaron w sosie pieczarkowo - śmietanowym własnej roboty,  a nie z torebki : )

Makaron w sosie własnym :

dwie pojedyncze piersi z kurczaka

makaron ( tzw. muszelki albo uszka )

Sos:

10 małych pieczarek

50 gram masła

około 170 ml śmietany 18% lub 30%

sól , pieprz

natka pietruszki

ząbek czosnku

1. Pokrój piersi w małe kawałki, przypraw solą i pieprzem i usmaż.

2. Pieczarki pokrój w plasterki i duś na maśle pod przykryciem. Kiedy już pieczarki wypuszczą z siebie wodę , dodaj śmietanę i rozgnieciony czosnek i mieszaj do utworzenia się sosu.

3. Dodaj do sosu usmażone piersi z kurczaka.

4.Ugotuj makaron - najlepiej al dente.

5.Podawaj posypane posiekaną natką pietruszki.


Smacznego : )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz